Creating Positive Change

Vanuit 
het hart

Een positieve verandering starten begint in het hart van je organisatie: je identiteit. Deze vind je door antwoord te geven op belangrijke vragen zoals 'hoe ziet je organisatie zichzelf?', 'wat is het beeld van je organisatie?', en 'waar heb je impact op en welke impact wil je gaan maken?'. 360SDG en DeltaZuid hebben een Quickscan ontwikkeld waarin een gedeelte van de duurzame identiteit van je organisatie in kaart wordt gebracht. Dit aan de hand van de methodieken van 360SDG en het Business Identity Canvas van DeltaZuid. Met dit inzicht over je identiteit krijg je mensen in beweging, zowel binnen als buiten de organisatie, en werk je samen aan je organisatie, je merk én de werelddoelen. Creating positive change!

Dé formule voor positieve verandering

BIC
Het Business Identity Canvas (BIC) van DeltaZuid bestaat uit negen elementen, te weten core drive, zoals de 'why', business elementen, zoals de doelgroep en doelstellingen, en merk elementen, zoals de merkpersoonlijkheid en interne en externe waarden. Het BIC bevat daarmee alle elementen die nodig zijn om je identiteit goed in kaart te brengen en helpt je om merkgestuurd te ondernemen. De methode combineert een strategische positionering met betekenisvol ondernemerschap. 


De SDGs
De Sustainable Development Goals (SDGs) bieden een gezamenlijke agenda voor de wereld om een duurzame toekomst voor iedereen te waarborgen. Ze bieden een gedeelde 'to do'-lijst van 17 met elkaar verbonden werelddoelen.
De SDGs vormen de basis van de door 360SDG ontwikkelde SDG-methodiek. Met deze methodiek helpen we organisaties bij het realiseren en implementeren van een duurzame bedrijfsstrategie, in lijn met de identiteit van de organisatie. Duurzaamheid heeft niet alleen betrekking op het milieu, maar ook op sociale en financiële duurzaamheid. Juist deze combinatie zorgt voor een positieve verandering naar betekenisvol ondernemerschap.
Creating positive change starts here!

Onze methodiek

Het start bij de identiteit
Met het BIC breng je de identiteit van de organisatie in kaart. Door het BIC te combineren met de SDGs veranker je duurzaamheid in de kern van je organisatie. Starten bij de identiteit, is starten op het juiste niveau om als organisatie daadwerkelijk verandering te realiseren naar betekenisvol ondernemerschap.

Van identiteit naar duurzaamheidsstrategie
Met alleen het in kaart brengen van je identiteit ben je er natuurlijk niet. Om ook daadwerkelijk positieve verandering te realiseren is het belangrijk om de vertaling te maken naar een duurzaamheidsstrategie. Met de door 360SDG ontwikkelde SDG-methodiek helpen we jouw organisatie om een duurzaamheidsstrategie te formuleren, te implementeren en te realiseren. 

Een onderscheidende en betekenisvolle propositie
Onze methode combineert een strategische positionering met betekenisvol ondernemerschap. Dit helpt je om je te differentiëren van je concurrenten en om ervoor te zorgen dat je de juiste klanten, medewerkers en samenwerkingspartners aantrekt. Doelgroepen die steeds meer waarde hechten aan waar jij als organisatie voor staat.

Quickscan
Onze gratis Quickscan is afgeleid van een uitgebreide ID-Scan en geeft inzicht in twee van de negen elementen van het BIC die zijn verweven met de SDGs. De scan is speciaal ontwikkeld voor organisaties die een snel beeld willen krijgen van waar ze als organisatie staan. Wil je na de Quickscan vervolgstappen zetten? Aan de hand van onze uitgebreide ID-Scan helpen we je graag om de duurzame identiteit van jouw organisatie volledig in kaart te brengen.

Samen op weg naar een mooiere wereld

360SDG &
DeltaZuid

360SDG helpt organisaties te verduurzamen door de verduurzamingsstrategie te definiëren en deze samen met de organisatie te implementeren. DeltaZuid zet de kracht van branding in om groei te realiseren voor betekenisvolle MKB-ondernemingen. 

360SDG & DeltaZuid. Twee organisaties met hetzelfde doel: 
het bedrijfsleven helpen om de wereld een stukje mooier maken.
Share by: